duża rodzina

duża rodzina

forum dla rodzin wielodzietnych i sympatyków
duża rodzina
Obecny czas: 26 Wrz 2018, 04:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
PostWysłany: 06 Maj 2010, 19:45 
Offline
z bukowego domu:)

Dołączenie: 25 Wrz 2007, 21:29
Posty: 3265
Symptomy problemów z mową

I 6 - miesięczne dziecko
nie reaguje na dźwięki otoczenia, nie uśmiecha się, nie przygląda się twarzy mamy i innych osób bliskich
nie gaworzy, tj. nie wydaje dźwięków chcąc zasygnalizować swoje potrzeby, zwrócić na siebie uwagę
w czasie jedzenia często się zachłystuje
II 9 - miesięczne dziecko
nie używa żadnych gestów ani dźwięków aby poprosić o pomoc lub wyrazić swoje zainteresowanie otoczeniem
na bazie odruchu ssania nie wykształcił się u niego prawidłowy odruch żucia
III po ukończeniu 1 roku życia dziecko
nie wykazuje chęci do słuchania i naśladowania mowy
nie powtarza sylab
Krótkotrwałe zahamowanie rozwoju mowy może nastąpić wtedy, gdy dziecko uczy się chodzić. Cała jego uwaga może być wówczas skupiona na doskonaleniu tej umiejętności.
IV Po ukończeniu 2 roku życia
dziecko nie wykonuje prostych poleceń
nie używa żadnego słowa odpowiedniego do danej sytuacji
V po ukończeniu 3 roku życia
mowa dziecka jest uboga, a jej zrozumienie przysparza dorosłym wielu trudności
dziecko unika kontaktów słownych, chętniej posługuje się gestem niż słowem
nie zna podstawowych słów dotyczących najbliższego otoczenia oraz tych związanych z wykonywaniem podstawowych czynności
obserwuje się wyraźne zaburzenia płynności wypowiedzi
VI po ukończeniu 4 roku życia
dziecko wypowiada tylko pojedyncze słowa lub proste zdania w sposób niegramatyczny, uzupełnia je gestem, bo inaczej są niezrozumiałe
nie zna podstawowych słów dotyczących różnych, nie bardzo odległych mu obszarów tematycznych
wiele wyrazów wypowiadanych jest nieprawidłowo
często obserwuje się powtarzanie sylab, wyrazów lub fragmentów zdań; widoczne są przeciągania głosek, pauzy, wysiłek i napięcie emocjonalne podczas mówienia
V po ukończeniu 5 roku życia
dziecko nie wymawia prawidłowo wielu głosek
zniekształca wyrazy (opuszcza, przestawia lub dodaje głoski w wyrazach)
struktury gramatyczne zdań są wyraźnie zaburzone
wypowiedzi są bardzo ubogie pod względem treści
występują zaburzenia płynności wypowiedzi
dziecko ma wyraźne trudności ze zrozumieniem dłuższych poleceń
VI W wieku 6-7 lat ( w czasie nauki w klasie 0)
rozwój artykulacji tj. umiejętności wypowiadania wszystkich głosek powinien być zakończony.
Wszystkie wyrazy dziecko powinno wypowiadać prawidłowo a zdania budować poprawnie pod względem gramatycznym jak i logicznym. Wypowiedzi dziecka winny być wielozdaniowe.
Poprawna wymowa jest jednym z warunków osiągnięcia przez dziecko dojrzałości szkolnej.
Jeżeli dziecko rozpoczyna naukę szkolną mając nieprawidłową mowę, może podobne błędy jak w wymowie, popełniać także w czytaniu i pisaniu (szczególnie w pisaniu ze słuchu).

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości związane z rozwojem mowy swojego dziecka, zgłoś się do logopedy. Nigdy na to nie jest za wcześnie, a może być za późno.


Góra
 Profil Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron
Twoja Podręczna Księgarnia

wielodzietni w biznesie

Nasza Islandia

Doula Gosia Borecka

Okno na dobrą stronę świata


wielodzietni.net na Facebooku

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group |
Ten serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie.
» Akceptuję wykorzystywanie plików cookies w serwisie www.wielodzietni.net.